Tipy, ako bojovať so stresom: najlepšie činnosti, ktoré môžete začať robiť ešte dnes

Tipy, ako bojovať so stresom: najlepšie činnosti, ktoré môžete začať robiť ešte dnes

Na pálení záhy alebo na prekyslení žalúdka sa môže významne podieľať stres – o dôvod viac, prečo v rámci boja so stresom začať žiť zdravo.

Hľadanie nových spôsobov zvládania stresových situácií a relaxácie našťastie nemusí nutne stáť obrovské množstvo času a peňazí. Množstvo vecí, ktoré vám v živote pomôžu od stresu, môžete začať robiť už dnes.

Rennie ICE bez cukru vám ukáže niekoľko skvelých vecí, ktorými môžete svoje napätie zmierniť...

1. Snažte sa chodiť von a viac sa hýbať

Stresové situácie môžu vo vašom tele zvyšovať hladinu hormónov, napríklad kortizolu a adrenalínu.

V histórii vývoja človeka slúžila táto reakcia ako mechanizmus, ktorý nám umožňoval byť v strehu pred nebezpečenstvom a aktivovať reakciu „bojuj alebo uteč“.

V 21. storočí ale v každodennom živote nenájdeme mnoho prípadov, ktoré by si vyžadovali podobnú fyzickú reakciu na stresovú situáciu. O dôvod viac, prečo nadbytok stresových hormónov minimalizovať.

Nemusíte behať dlhé kilometre ani tráviť nekonečné hodiny v posilňovni, aby ste cítili ten blahodarný účinok. Tu je niekoľko jednoduchých tipov na zmiernenie napätia…

Chôdza: Aj malá prechádzka dokáže zmierniť stres, navyše pri nej spálite prebytok energie a zaručí vám fyzický únik od vecí, ktoré vás v živote hnevajú.

Dvíhanie činiek: Endorfíny, ktoré pomáhajú zmierňovať stres, sa vyplavujú pri každej fyzickej aktivite, ale platí, že čím dynamickejšia aktivita, tým väčšia úľava. Dvíhanie činiek namáha svalové vlákna, tým dochádza k zvýšenému uvoľňovaniu endorfínov a vy sa potom cítite oveľa lepšie.

2. Nezabúdajte na dostatočný spánok

Pre mnohých ľudí môže byť hlavnou príčinou stresu nedostatok spánku.

Pred spaním sa snažte vyčistiť si hlavu od celodenného stresu, sledujte napríklad televíziu, prečítajte si knihu alebo si len tak odpočiňte v kresle. Telefón ani notebook už ale nezapínajte – dochádza tým k stimulácii nervovej sústavy a horšie by sa vám zaspávalo.

Takisto by ste mali chodiť každý deň spať v rovnakom čase, aby si vaša hlava aj telo privykli na očakávanú spánkovú rutinu a vy budete môcť vďaka tomu pohodlne zaspať.

3. Stretávajte sa s priateľmi a rodinou

Aj keď budete musieť oželieť jarné upratovanie alebo iné domáce povinnosti, pri trávení času s blízkymi a rodinou sa uvoľníte a pomôže aj to, keď sa im zveríte so svojimi obavami a úzkosťami. Aj vy sa o svoje okolie zaujímajte a uvidíte, že sa budete cítiť spokojnejšie.

Samozrejme ale platí, že ak vám vaše duševné a fyzické zdravie robí starosti, obráťte sa radšej na svojho lekára, aby vám poradil, ako postupovať ďalej.

  • Raňajky v pohybe: jednoducho a zdravo
  • Rozdiel medzi pažerákovým refluxom a prekyslením žalúdka
  • Tipy, ako bojovať so stresom
  • Čo spôsobuje pálenie záhy
Alt text

Raňajky v pohybe: jednoducho a zdravo

Aj keď sú raňajky považované za najdôležitejšie jedlo dňa, mnohí z nás ich často obetujú a radšej si ešte niekoľko minút pospia.

Ranný zhon však nutne nemusí znamenať, že zostanete bez raňajok.

Spolu s Rennie ICE bez cukru sa pozrieme na výborné raňajky, ktoré sa dajú pripraviť za veľmi krátky čas a zvládnete si ich zobrať so sebou aj pri dobiehaní na autobus.

Viac informácií
Alt text

Rozdiel medzi pažerákovým refluxom a prekyslením žalúdka

Termíny „reflux žalúdočnej šťavy“ a „prekyslenie žalúdka“ sa pomerne často zamieňajú a ľudia často ani nevedia, aký je medzi nimi vlastne rozdiel.

Ale v skutočnosti je medzi nimi hneď niekoľko rozdielov, pretože prekyslenie žalúdka nie je, ako sa mnohí domnievajú, len slabšou formou refluxu žalúdočnej šťavy.

S Rennie ICE bez cukru sme sa na tieto dva problémy dôkladne pozreli a zostavili sme túto príručku, ktorá vám vysvetlí všetky rozdiely.

Viac informácií
Alt text

Tipy, ako bojovať so stresom

Na pálení záhy alebo na prekyslení žalúdka sa môže významne podieľať stres – o dôvod viac, prečo v rámci boja so stresom začať žiť zdravo.

Hľadanie nových spôsobov zvládania stresových situácií a relaxácie našťastie nemusí nutne stáť obrovské množstvo času a peňazí. Množstvo vecí, ktoré vám v živote pomôžu od stresu, môžete začať robiť už dnes.

Rennie ICE bez cukru vám ukáže niekoľko skvelých vecí, ktorými môžete svoje napätie zmierniť.

Viac informácií
Alt text

Čo spôsobuje pálenie záhy

Pálenie záhy denne ovplyvňuje tisíce ľudí a pre niektoré z nich predstavuje až extrémne nepríjemný pocit.

Pálenie záhy vzniká často následkom refluxu žalúdočnej šťavy do pažeráka a pociťujeme je ako pálenie v hrudi alebo hrdle.

Pálenie záhy vnímame rôzne - od pocitu pálenia na hrudi po kyslú chuť vzadu v krku. Problém najčastejšie nastáva po požití určitých potravín, ktoré mnohí z nás konzumujú denne.

Viac informácií