Tři zdravé snídaňové šťávy z ovoce a zeleniny

Raňajky a trochu pohybu: jednoduché a zdravé recepty a nápady

Raňajky sa často považujú za najdôležitejšie jedlo dňa. Mnohí z nás na ne však zabúdajú, pretože radšej vypnú budík a ešte si päť minút navyše pospia pod perinou.

Lenže to, že ranná rutina prebieha skôr v zhone ako v pokoji, ešte neznamená, že si nemôžete dať zdravé raňajky.

Spolu s Rennie ICE bez cukru sa pozrieme na výborné raňajky, ktoré sa dajú pripraviť za veľmi krátky čas a zvládnete si ich zobrať so sebou aj pri dobiehaní na autobus...

Ovocné a zeleninové nápoje smoothie

Ak sledujete internet, televíziu alebo ste v kontakte so svojimi priateľmi, iste vám neuniklo, že v súčasnosti sú veľmi obľúbené nápoje smoothie.

Ak si ich pripravíte na začiatku dňa alebo dokonca ešte večer a odložíte do chladničky, môžete svoj deň začať zdravo aj cestou do práce.

Žena, ako sa pozerá na svoje hodinky

Ak vás trápi pálenie záhy alebo prekyslenie žalúdka, skúste do svojich nápojov nedávať kyselinotvorné ovocie, ako sú napríklad pomaranče alebo citróny, a zamerať sa skôr na zásadotvornejšie prísady, napríklad na zeleninu, vrátane brokolice a zeleru, a ovocie, napríklad banány.

A čo chuť? Neexistujú žiadne pravidlá, preto experimentujte, kým nenájdete niečo, čo vám bude absolútne vyhovovať! Nájdu sa samozrejme určité stálice, napríklad jahody a banán alebo jablko a mango, ale ľudia sa už neboja používať ani zeleninu, napríklad kapustu a špenát. Sú totiž veľmi výživné.

Ak máte radi zelené nápoje smoothie, skúste zeleninu po pár týždňoch obmieňať. Nápoje smoothie vás vďaka tomu neomrzia a máte záruku, že vždy ochutnáte niečo nové a senzačné.

Raňajkový nanuk

Počkať! Nikam nechoďte! Domáce nanuky predstavujú zdravý a osviežujúci spôsob, ako naštartovať nový deň.

Stačí si zaobstarať nanukovú formu, naplniť ju bio jogurtom a troškou ovocia a celé to šupnúť do mrazničky. Hračka!

A ráno máte dokonalú pochúťku na cestu.

Hrianka s arašidovým maslom


Pripravte si ju ešte večer, zabaľte do potravinovej fólie a nechajte cez noc v chladničke. Môžete ju zjesť cestou do práce, prípadne si ju nechať na pracovisku a naštartovať deň chutnou dávkou proteínov.

Vaječné muffiny

Vaječné muffiny sú v podstate také menšie omelety, ktoré si môžete pripraviť dopredu. Navyše sa dajú jesť teplé aj studené.

Pripravte si tradičnú zmes na omeletu, pridajte zdravú náplň podľa vlastnej chuti (napr. bobuľové plody, špenát, mandle atď.) a vo forme na muffiny ňou rovnomerne naplňte jednotlivé miesta. Pečte v rúre asi 15 minút na 200 °C, alebo kým nebudú na dotyk pevné. Nechajte ich vychladnúť a potom dajte do chladničky.

Inšpirácie je všade dostatok, tak sa nenechajte spútavať konvenciami „tradičných“ raňajkových jedál. Experimentujte a skúšajte, čo vám vyhovuje najviac. Jedine tak budete mať zaručene dobrý štart do nového dňa.

  • Raňajky v pohybe: jednoducho a zdravo
  • Rozdiel medzi pažerákovým refluxom a prekyslením žalúdka
  • Tipy, ako bojovať so stresom
  • Čo spôsobuje pálenie záhy
Alt text

Raňajky v pohybe: jednoducho a zdravo

Aj keď sú raňajky považované za najdôležitejšie jedlo dňa, mnohí z nás ich často obetujú a radšej si ešte niekoľko minút pospia.

Ranný zhon však nutne nemusí znamenať, že zostanete bez raňajok.

Spolu s Rennie ICE bez cukru sa pozrieme na výborné raňajky, ktoré sa dajú pripraviť za veľmi krátky čas a zvládnete si ich zobrať so sebou aj pri dobiehaní na autobus.

Viac informácií
Alt text

Rozdiel medzi pažerákovým refluxom a prekyslením žalúdka

Termíny „reflux žalúdočnej šťavy“ a „prekyslenie žalúdka“ sa pomerne často zamieňajú a ľudia často ani nevedia, aký je medzi nimi vlastne rozdiel.

Ale v skutočnosti je medzi nimi hneď niekoľko rozdielov, pretože prekyslenie žalúdka nie je, ako sa mnohí domnievajú, len slabšou formou refluxu žalúdočnej šťavy.

S Rennie ICE bez cukru sme sa na tieto dva problémy dôkladne pozreli a zostavili sme túto príručku, ktorá vám vysvetlí všetky rozdiely.

Viac informácií
Alt text

Tipy, ako bojovať so stresom

Na pálení záhy alebo na prekyslení žalúdka sa môže významne podieľať stres – o dôvod viac, prečo v rámci boja so stresom začať žiť zdravo.

Hľadanie nových spôsobov zvládania stresových situácií a relaxácie našťastie nemusí nutne stáť obrovské množstvo času a peňazí. Množstvo vecí, ktoré vám v živote pomôžu od stresu, môžete začať robiť už dnes.

Rennie ICE bez cukru vám ukáže niekoľko skvelých vecí, ktorými môžete svoje napätie zmierniť.

Viac informácií
Alt text

Čo spôsobuje pálenie záhy

Pálenie záhy denne ovplyvňuje tisíce ľudí a pre niektoré z nich predstavuje až extrémne nepríjemný pocit.

Pálenie záhy vzniká často následkom refluxu žalúdočnej šťavy do pažeráka a pociťujeme je ako pálenie v hrudi alebo hrdle.

Pálenie záhy vnímame rôzne - od pocitu pálenia na hrudi po kyslú chuť vzadu v krku. Problém najčastejšie nastáva po požití určitých potravín, ktoré mnohí z nás konzumujú denne.

Viac informácií