Človek, ktorý sa znepokojene drží za brucho kvôli plynatosti

Liečba nadúvania

Ako sa vyhnúť nadúvaniu?  

Ako sa vyhnúť nadúvaniu?

Dodržiavajte vyváženosť: Pravidelná strava prispieva k plynulejšiemu tráveniu.

Vyhýbajte sa potravinám, ktoré spôsobujú nadúvanie! Niektoré potraviny vytvárajú v zažívacom trakte oveľa viac plynov ako iné, napríklad fazule v paradajkovej omáčke. Nadúvajú aj rôzne druhy zeleniny, napríklad kapusta, karfiol, ružičkový kel, kvaka a pór. Nepríjemne páchnuce plyny tvoria aj potraviny s vysokým obsahom tuku a vajec.

Woman picking up Rennie Deflatine from shelf

Doprajte si pokoj: Jedlo by malo byť pokiaľ možno chvíľou odpočinku, pretože stres sa premieta do zažívania negatívne. Pocit stresu vás navyše núti prehĺtať vzduch. Skúste pred jedlom praktizovať pomalé dýchanie.

Spomaľte: Jedzte pomaly a prežúvajte so zavretými ústami, aby ste spolu s jedlom neprehĺtali vzduch. Snažte sa neponáhľať sa pri jedle a nejesť v pohybe. Ak do seba nápoje doslova hádžete, najmä tie sýtené, prípadne pivo, dochádza v žalúdku k okamžitej tvorbe plynu. A pri studených nápojoch to platí dvojnásobne (bublinky v spojení s nízkou teplotou dokážu s vašou bránicou poriadne zamávať).

Ďalšie tipy na liečbu nadúvania:

  • Pite teplú alebo vlažnú vodu, skúste do nej pridať kvapku silice mäty piepornej.
  • Skúste probiotickú kúru.
  • Pite bylinkový čaj – zmierňujúce účinky majú predovšetkým harmanček, zázvor a púpava.
  • Masáž spodnej oblasti brucha môže uvoľniť črevný plyn.

Chcete sa o nadúvaní dozvedieť viac? Prečítajte si viac informácií o symptómoch a príčinách nadúvania.

  • Raňajky v pohybe: jednoducho a zdravo
  • Rozdiel medzi pažerákovým refluxom a prekyslením žalúdka
  • Tipy, ako bojovať so stresom
  • Čo spôsobuje pálenie záhy
Alt text

Raňajky v pohybe: jednoducho a zdravo

Aj keď sú raňajky považované za najdôležitejšie jedlo dňa, mnohí z nás ich často obetujú a radšej si ešte niekoľko minút pospia.

Ranný zhon však nutne nemusí znamenať, že zostanete bez raňajok.

Spolu s Rennie ICE bez cukru sa pozrieme na výborné raňajky, ktoré sa dajú pripraviť za veľmi krátky čas a zvládnete si ich zobrať so sebou aj pri dobiehaní na autobus.

Viac informácií
Alt text

Rozdiel medzi pažerákovým refluxom a prekyslením žalúdka

Termíny „reflux žalúdočnej šťavy“ a „prekyslenie žalúdka“ sa pomerne často zamieňajú a ľudia často ani nevedia, aký je medzi nimi vlastne rozdiel.

Ale v skutočnosti je medzi nimi hneď niekoľko rozdielov, pretože prekyslenie žalúdka nie je, ako sa mnohí domnievajú, len slabšou formou refluxu žalúdočnej šťavy.

S Rennie ICE bez cukru sme sa na tieto dva problémy dôkladne pozreli a zostavili sme túto príručku, ktorá vám vysvetlí všetky rozdiely.

Viac informácií
Alt text

Tipy, ako bojovať so stresom

Na pálení záhy alebo na prekyslení žalúdka sa môže významne podieľať stres – o dôvod viac, prečo v rámci boja so stresom začať žiť zdravo.

Hľadanie nových spôsobov zvládania stresových situácií a relaxácie našťastie nemusí nutne stáť obrovské množstvo času a peňazí. Množstvo vecí, ktoré vám v živote pomôžu od stresu, môžete začať robiť už dnes.

Rennie ICE bez cukru vám ukáže niekoľko skvelých vecí, ktorými môžete svoje napätie zmierniť.

Viac informácií
Alt text

Čo spôsobuje pálenie záhy

Pálenie záhy denne ovplyvňuje tisíce ľudí a pre niektoré z nich predstavuje až extrémne nepríjemný pocit.

Pálenie záhy vzniká často následkom refluxu žalúdočnej šťavy do pažeráka a pociťujeme je ako pálenie v hrudi alebo hrdle.

Pálenie záhy vnímame rôzne - od pocitu pálenia na hrudi po kyslú chuť vzadu v krku. Problém najčastejšie nastáva po požití určitých potravín, ktoré mnohí z nás konzumujú denne.

Viac informácií